Lister 8/1 deel I

Ombouw van onze Lister CS 8/1. van scheepsdiesel naar aandrijving voor de trekkerpomp t.b.v. irrigatie.

Het betreft een legendarische machine die in deze vorm al meer dan 100 jaar lang is gebouwd. Overal in de wereld zijn ze ingezet als aandrijving voor waterpomp, elektriciteit, dorsen of wat dan ook. Meer over de 8/1 hier.

Het maken van een youtube filmpje is moeilijker dan ik dacht. Spoedig volgt deel II waarin ik de Lister in bedrijf ga nemen. Die zal een stuk beter worden 😉

 

Zie hier een filmpje van de vorige toepassing:

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, techniek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Lister 8/1 deel I

  1. Egel zegt:

    Coole Spelletjes voor echte jongens.

    Like

  2. kneelis@yahoo.com zegt:

    Hallo Frank,

    Ik volg je blog al een tijdje sinds ik van frode weet wat er gaande is in bosveld. Ik was een paar weken geleden bij frode om een de sfeer te proeven, echt fijn! Nu lees ik dat je de de oude lister nieuw leven gaat inblazen! Ze zijn overal voor te gebruiken he? Maar in het kader van duurzaamheid wil ik je toch even melden dat ik een pomp heb ontworpen die met weinig watt(rond de 57) 4 liter per seconde kan leveren. Volgens mij past mijn ontwerp erg goed bij jullie woonsituatie. Mocht je meer willen weten kun je mij bellen op nr 06-41041764

    Met vriendelijke groet, kneelis

    From me to you

    Like

  3. Liesbeth zegt:

    Dit is toch echt helemaal te gek zeg, ik wil ook een lister!

    Like

Geef een reactie

