Hoe lopen straks de hazen?

Dagelijks zie ik hoe mensen langs onze kavel hun weg naar het bos zoeken. Voor een mooie wandeling of om de hond te laten. Bestemming: het Tureluurbos. Men lijkt zich door niets te laten tegenhouden, alle kavelranden zijn vogelvrij.

Het gebied ten zuiden van de Tureluurweg vult zich gestaag. De bedoeling is dat het gebied straks langs alle kavels doorwaadbaar is. Daarvoor is die 2 m brede publiek groene strook  of kavelweg langs elke kavel verplicht.

Ik vroeg mij af hoe de wandelpaden zich gaan ontwikkelen. Zomaar een inschatting:

FullSizeRender.jpg

Dit bericht werd geplaatst in doorwaadbaarheid, Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Hoe lopen straks de hazen?

  1. Anita zegt:

    Ik heb begrepen dat een landschapskavel “voor het grootste gedeelte uit publiek groen bestaat”. Hoe zie je dat terug op de hier afgebeelde kaart, m.a.w. hoe doorwaadbaar zijn de kavels in Oosterwold die als landschapskavel zijn verworven en ontwikkeld?

    Like

    • frankenco zegt:

      Dat is een goede vraag. Ik weet niet welke kavels uit landschapskavel bestaan.
      De strepen die ik heb gezet zijn zomaar een inschatting van hoe de mensen zelf gaan lopen. Ik heb niet bedoeld om alle publiek groene stukken in kaart te brengen. Die ken ik namelijk niet.

      Like

    • frankenco zegt:

      en in aanvulling op “hoe doorwaadbaar zijn de kavels”: volgens de gemeente moet je er kunnen lopen en fietsen. Dat betekent volgens mij geen obstakels, min of meer verharde ondergrond en geen hekken die de weg versperren.

      Like

  2. Roelof zegt:

    Bij de 7 van 70999 wordt doorwaadbaar wel heel letterlijk. Daar moeten ze door het water 😉

    Like

  3. Egel zegt:

    Rond kavel 52 is goed te zien hoe grote kavels de doorwaadbaarheid beperken. 🙂

    Like

  4. Soemitra Hermelijn zegt:

    goeie tekening Frank maar langs 100 kun je het bos niet in staat een heeeeeel hoog hek met 220 erop; nog niet gezien? 😉

    Like

Geef een reactie

